Vi har under flera månader haft problem med hemtelefonen som vi har via stadsnätet här där vi bor.
Det började med att vi inte kunde ringa ut. Efter två-tre månader kunde man inte heller ringa hit.
Vi har felanmält detta alldeles för många gånger men inget har hänt så här efter, vad kan det vara, fem, sex månader.
I helgen tröttnade vi, skrev ett meddelande att om det inte var löst under veckan så skulle vi byta leverantör. Då fick vi ett snabbt svar om att vår operatör felanmält detta till Telge Nät som har hand om stadsnätet.
En person från Telge ringde upp i fredags och bokade tid tills på tisdag (han ville egentligen komma i fredags, men eftersom både Jonas och jag har jobb att sköta var det ju ingen hemma).
På fredagskvällen när vi slog på teven talade digitalboxen om att den saknade signal. Hm… Vi lyfte på telefonluren och… tada, telefonen fungerade. Något har Telge alltså gjort, minuten att meddela oss.
Nu blev det en felanmälan till, men eftersom vi nu kände oss rätt säkra på att det inte var vår tv-leverantör som hade problem anmälde vi det till Telge (som på sin hemsida hänvisar till resp leverantör av tv och telefoni om det är något som inte funkar).
Det lilla vi tittade på tv i helgen fick vi se analogt, vi hade ju i alla fall ettan, tvåan och fyran.
Måndag idag och fortfarande har vi inte hört något från Telge Nät, men Jonas konstaterade nyss att teven funkar igen. Och telefonen! Så länge det nu varar.
Suck. Att det ska vara så svårt.